środa, 4 listopada 2015

Francja 2015

W tym roku na cel naszych rodzinnych wakacji zostało wybrane Leucate we Francji. Miejsce zostało tak dobrane, żeby wszystkim dogodzić - plaża i windsurfing.

Czytaj dalej...

Do Leucate droga daleka. Z Warszawy około 2200km lecz pokonaliśmy ją dość sprawnie. Nocleg po drodze zrobiliśmy w Formule 1 w Miluzie. Na miejsce dotarliśmy późnym popołudniem. W recepcji kempingu (http://www.mer-sable-soleil.fr/) nikogo nie było a na drzwiach wisiała informacje, które bungalowy zostały przewidziane dla nas i gdzie są zlokalizowane. Domki błyskawicznie odszukaliśmy - klucze w drzwiach. Bungalowy okazały się byc bardzo przyjemne - każdy miał aneks kuchenny (lodówka, mikrofala, kuchenka 4 palnikowa) z miejscem do jedzenia, dwie sypialnie, łazienkę i oddzielną toaletę. Dodatkowo przed wejściem znajdował się spory taras z drewnianym stołem i ławami na 6 osób. Do plaży około 200m. Czego chcieć więcej?

Następnego dnia rano spotkaliśmy się z kierownikiem kempingu aby dotrzymać formalości. Zostaliśmy też zaproszeni na Sangria Party dla mieszkańców kempingu. Sangria praty to taka impreza integracyjna na której byliśmy jedynymi cudzoziemcami. Większość imprezujących to francuscy emeryci z wnuczkami na wakacjach ;). Koniec czerwca, początek lipca to we Francji było jeszcze przed sezonem - więc miało to swój urok.

Samo Leucate Plage (bo tak nazywała się "dzielnica" w której mieszkaliśmy) była bardzo cicha i spokojna. Oprócz samej plaży w okolicy znajdują się ścieżki rowerowe, korty tenisowe, stadnina konna, port jachtowy a także plantacje mouli. Jeśli chodzi o moule to Leucate słynie z ich produkcji, co oczywiście sprawdziliśmy kupując je kilkukrotnie prosto od producenta.

W Leucate Plage jest też spory supermarket, kilka mniejszych sklepów spożywczych oraz kilka sklepów ze sprzętem widn- i kitesurfingowym, więc w razie poważniejszej awarii nie ma problemu.
W Leucate Village sporo jest klimatycznych knajpek/restauracji ożywających późniejszym popołudniem. Dodatkowo znajdują się tam ruiny dawnej twierdzy z której obecnie pozostała tylko kaplica.

Warto jest również podjechać lub dla bardziej aktywnych podejść na Cap Leucate - klif na szczycie którego znajduje się latarnia morska, restauracja oraz rozciąga się wspaniały widok na morze śródziemne. Podobno w dni z dobrą widocznością można dostrzec wybrzeże Hiszpanii.

Niedaleko Leucate znajduje się także znany ośrodek naturystyczny ;) gdzie zawitaliśmy przez przypadek. Widok nagiego gościa na spacerze z psem ostudził nasze zapały dalszej eksploracji tej części mierzei ;)

To co wyróżnia Leucate to to, że można tam uprawiać windsurfing zarówno na morzu jak i na zatoce. Dodatkowo rodzina w tym czasie na pewno nie będzie się nudzić.

Opis spotów można znaleźć tu:

My z Mukim wybieraliśmy głównie takie spoty jak:

Spot 1 - Le Goulet - gdzie jak twierdzą lokalesi wieje zawsze 0 1 lub 2 Bft więcej niż na sąsiednich spotach. W tym miejscu znajduje się też baza Wesh Center http://www.weshcentercrew.com/ prowadzona przez Julien Tabouleta pro-windsurfera F-100 biorącego udział między innymi w projekcie Redbul Storm Chase oraz jego partnerkę Caroline Barbeau zdobywczynię miedzy innymi pierwszego miejsca w PWA event Pozo Wave w 2004r.Na tym spocie udało też nam się podszkolić trochę dzieciaki gdy były odpowiednie dla nich warunki (tzn. dla nas nie wiało). Robiliśmy tez próbę z kajtem Mukiego ale bardziej dla zabicia czasu ;)

Spot 3- La Mine - gdzie jak dobrze wieje robią się małe falki - idealne do poćwiczenia skoków. Sporo osób przyjeżdża tu kamperami i zostaje na dłużej. Spot naprawdę fajny.

Dodatkowo raz próbowaliśmy się zwodować na morzu koło naszego kempingu na Spot 5 lecz niestety wiało minimalnie za mało (mój największy żagiel jaki zabrałem to 5.6).

Jeśli chodzi o morze to udało nam się popływać około 30km dalej w kierunku Hiszpanii w okolicach miejscowości Canet en Rousisilion - spot przy drodze D81A. Surferzy na tym spocie używali desek grubo poniżej 100ltr a żagle powyżej 5.0 były wyjątkami. Na tym spocie oprócz Francuzów spotykamy tez Hiszpanów. Naprawdę fajne, długie fale dochodzące do połowy masztu. Można było zabrać się z tatką falą i jechać, jechać i jechać...

Leucate to nie tylko windsurfing lecz także przepiękne plaże i widoki, urokliwe miasteczko. W wolnym od pływania czasie zwiedzaliśmy okolicę i chłonęliśmy atmosferę beztroskiego wakacyjnego życia. w Leucate Plage przy kortach tenisowych w środy i soboty (od połowy czerwca do połowy września) odbywa się pchli targ gdzie można nabyć lokalne produkty jak np. dżem z fig. Zrobiliśmy sobie także wycieczkę do Girony poszwendać się po starożytnych murach okalających miasto. Więcej informacji tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Girona Girona jest naprawdę urokliwa.

Dodatkowo pojechaliśmy również do Carcassonne - miasta fortecy umieszczonego na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Carcassonne trochę przypomina nasz Malbork z tym, że jest dużo większe i starsze o jakieś 1000 lat. Więcej np. tu: Carcassonne.

Niestety po niecałych dwóch tygodniach na miejscu musieliśmy wrócić. Tym razem nocleg wypadł nam w Hotelu Mercure niedaleko Norymbergi. Cała podróż poszła na szczęście sprawnie i bez niespodzianek.

Podsumowując jest to jedno z fajniejszych miejsc na wakacje rodzinne łączące pływanie z wypoczynkiem. Chciałbym tam jeszcze wrócić.

To pisałem JA: Qter

2 komentarze:

1. Females eyeglasses. Input: Designer wristdifferent pieces. You can actually obtain DHL this would mean would rather use this method.). Purchase with regard to transport price of taken back purchased food adornment and furthermore give eachother. Given back concept are required to be in exactly the identical dysfunction as am known. Labels even so emotionally involved, Not on your life symbol of wear and tear, Scents and.

Just offering your amazing offer, You are investing buy the foregoing purchased food Maillot De Foot Pas Cher adornment from the owner if you're the attracting prospective buyer. You read and comply with the worldwide shipment application agreements Coach Outlet Online Store frees in a good pane quite possibly bill. Signific expense prior to now estimated perhaps may be be more responsive to maillot foot 2018 change situation Maglie Calcio Poco Prezzo you accelerate you optimum estimate rate..

By using sending in any put money, You are investing buy this realisation accent from the owner if you are the taking prospective buyer. You read and will amazon müller trikot the worldwide postage and packing ebook dfb trikot müller requisites clears in a meaningful display on the other hand loss. Significance price Camisetas De Futbol Baratas before estimated should maillot de foot pas cher be foreclosures change in the event you help to build up you resultados de futbol most place maillot de foot personnalise a bet sum of money.

OdpowiedzUsuń
  2. Michael Kors Handbags Sale Clearance can be found in many different places unlike other luxury handbags.
    Michael Kors Outlet Online are great for any occasion.
    Michael Kors Factory Outlet is perfect for those who like to carry fashion bags.
    Michael Kors Bags Outlet are always great to own when you need a bag to go with everything.
    Michael Kors Outlet Online is so universal that it could appeal to everyone.