środa, 4 listopada 2015

Francja 2015

W tym roku na cel naszych rodzinnych wakacji zostało wybrane Leucate we Francji. Miejsce zostało tak dobrane, żeby wszystkim dogodzić - plaża i windsurfing.

Czytaj dalej...

Do Leucate droga daleka. Z Warszawy około 2200km lecz pokonaliśmy ją dość sprawnie. Nocleg po drodze zrobiliśmy w Formule 1 w Miluzie. Na miejsce dotarliśmy późnym popołudniem. W recepcji kempingu (http://www.mer-sable-soleil.fr/) nikogo nie było a na drzwiach wisiała informacje, które bungalowy zostały przewidziane dla nas i gdzie są zlokalizowane. Domki błyskawicznie odszukaliśmy - klucze w drzwiach. Bungalowy okazały się byc bardzo przyjemne - każdy miał aneks kuchenny (lodówka, mikrofala, kuchenka 4 palnikowa) z miejscem do jedzenia, dwie sypialnie, łazienkę i oddzielną toaletę. Dodatkowo przed wejściem znajdował się spory taras z drewnianym stołem i ławami na 6 osób. Do plaży około 200m. Czego chcieć więcej?

Następnego dnia rano spotkaliśmy się z kierownikiem kempingu aby dotrzymać formalości. Zostaliśmy też zaproszeni na Sangria Party dla mieszkańców kempingu. Sangria praty to taka impreza integracyjna na której byliśmy jedynymi cudzoziemcami. Większość imprezujących to francuscy emeryci z wnuczkami na wakacjach ;). Koniec czerwca, początek lipca to we Francji było jeszcze przed sezonem - więc miało to swój urok.

Samo Leucate Plage (bo tak nazywała się "dzielnica" w której mieszkaliśmy) była bardzo cicha i spokojna. Oprócz samej plaży w okolicy znajdują się ścieżki rowerowe, korty tenisowe, stadnina konna, port jachtowy a także plantacje mouli. Jeśli chodzi o moule to Leucate słynie z ich produkcji, co oczywiście sprawdziliśmy kupując je kilkukrotnie prosto od producenta.

W Leucate Plage jest też spory supermarket, kilka mniejszych sklepów spożywczych oraz kilka sklepów ze sprzętem widn- i kitesurfingowym, więc w razie poważniejszej awarii nie ma problemu.
W Leucate Village sporo jest klimatycznych knajpek/restauracji ożywających późniejszym popołudniem. Dodatkowo znajdują się tam ruiny dawnej twierdzy z której obecnie pozostała tylko kaplica.

Warto jest również podjechać lub dla bardziej aktywnych podejść na Cap Leucate - klif na szczycie którego znajduje się latarnia morska, restauracja oraz rozciąga się wspaniały widok na morze śródziemne. Podobno w dni z dobrą widocznością można dostrzec wybrzeże Hiszpanii.

Niedaleko Leucate znajduje się także znany ośrodek naturystyczny ;) gdzie zawitaliśmy przez przypadek. Widok nagiego gościa na spacerze z psem ostudził nasze zapały dalszej eksploracji tej części mierzei ;)

To co wyróżnia Leucate to to, że można tam uprawiać windsurfing zarówno na morzu jak i na zatoce. Dodatkowo rodzina w tym czasie na pewno nie będzie się nudzić.

Opis spotów można znaleźć tu:

My z Mukim wybieraliśmy głównie takie spoty jak:

Spot 1 - Le Goulet - gdzie jak twierdzą lokalesi wieje zawsze 0 1 lub 2 Bft więcej niż na sąsiednich spotach. W tym miejscu znajduje się też baza Wesh Center http://www.weshcentercrew.com/ prowadzona przez Julien Tabouleta pro-windsurfera F-100 biorącego udział między innymi w projekcie Redbul Storm Chase oraz jego partnerkę Caroline Barbeau zdobywczynię miedzy innymi pierwszego miejsca w PWA event Pozo Wave w 2004r.Na tym spocie udało też nam się podszkolić trochę dzieciaki gdy były odpowiednie dla nich warunki (tzn. dla nas nie wiało). Robiliśmy tez próbę z kajtem Mukiego ale bardziej dla zabicia czasu ;)

Spot 3- La Mine - gdzie jak dobrze wieje robią się małe falki - idealne do poćwiczenia skoków. Sporo osób przyjeżdża tu kamperami i zostaje na dłużej. Spot naprawdę fajny.

Dodatkowo raz próbowaliśmy się zwodować na morzu koło naszego kempingu na Spot 5 lecz niestety wiało minimalnie za mało (mój największy żagiel jaki zabrałem to 5.6).

Jeśli chodzi o morze to udało nam się popływać około 30km dalej w kierunku Hiszpanii w okolicach miejscowości Canet en Rousisilion - spot przy drodze D81A. Surferzy na tym spocie używali desek grubo poniżej 100ltr a żagle powyżej 5.0 były wyjątkami. Na tym spocie oprócz Francuzów spotykamy tez Hiszpanów. Naprawdę fajne, długie fale dochodzące do połowy masztu. Można było zabrać się z tatką falą i jechać, jechać i jechać...

Leucate to nie tylko windsurfing lecz także przepiękne plaże i widoki, urokliwe miasteczko. W wolnym od pływania czasie zwiedzaliśmy okolicę i chłonęliśmy atmosferę beztroskiego wakacyjnego życia. w Leucate Plage przy kortach tenisowych w środy i soboty (od połowy czerwca do połowy września) odbywa się pchli targ gdzie można nabyć lokalne produkty jak np. dżem z fig. Zrobiliśmy sobie także wycieczkę do Girony poszwendać się po starożytnych murach okalających miasto. Więcej informacji tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Girona Girona jest naprawdę urokliwa.

Dodatkowo pojechaliśmy również do Carcassonne - miasta fortecy umieszczonego na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Carcassonne trochę przypomina nasz Malbork z tym, że jest dużo większe i starsze o jakieś 1000 lat. Więcej np. tu: Carcassonne.

Niestety po niecałych dwóch tygodniach na miejscu musieliśmy wrócić. Tym razem nocleg wypadł nam w Hotelu Mercure niedaleko Norymbergi. Cała podróż poszła na szczęście sprawnie i bez niespodzianek.

Podsumowując jest to jedno z fajniejszych miejsc na wakacje rodzinne łączące pływanie z wypoczynkiem. Chciałbym tam jeszcze wrócić.

To pisałem JA: Qter

2 komentarze:

1. The opera singers naturally appreciated the adulation and Yeezys For Sale occasional hospitality of these devoted non musician fans. Life on the road can be lonely and tiresome. The Cooks, in turn, idolised these singers, and worried over their health and spirits lest their magnificent vocal Black And White Jordans instruments become damaged.

Sometimes owners find hires through interactions with other business people, even customers. Carol Galle won actively recruit employees of the companies that are her clients, but if she approached by a staffer, she willing to say yes. Galle owns Special D Events and The Anniversary Co., two corporate event Yeezy Boost 350 Cheap planning businesses in the Detroit area that work on long term projects, giving her ongoing contact with clients staffers..

If a return Black And Yellow Jordan 1 is applicable to your Purple And White Jordans purchase, and you return your Xbox All Access purchase, your account will be credited appropriately. If you have already made Yeezy Boost 350 Black payments on Yeezy Boost For Sale your Citizens One Line of Credit for Xbox All Access, you will receive a check for the amount that has been paid. If no further purchases are made using your Citizens One Line of Credit for Xbox All Access, your account will be closed after a period of inactivity usually 90 days..

Murray, though, seems like he could come in and contribute right away, along with LSU's Patrick Queen. But there are other, more pressing needs on the Eagles roster that need to be sorted out.Henry Ruggs III, WR AlabamaNow this is the scenario where one of the top three wide receivers falls to the Eagles, for Jordan 1 Black And White whatever reason. Ruggs' speed and skill set make it hard to see that happening, but a couple mock drafts have laid out the Cheap Jordans For Sale scenarios where he's there at No.

The pandemic has decimated many long term care homes, where more than half Yeezy Boost 350 Cheap of Canada deaths including perhaps 80% of Quebec toll have been recorded. Are failing our parents, our grandparents, our elders, the prime minister says. The reporters ofprofile some of those we lost, and where they were living:..